Když je půjčka na 4 500 Kč delší dobu nesplacená

Neochota, zapírání, nezájem… to jsou důvody, kvůli kterým si můžete pořádně zavařit. Nesplacená rychlá půjčka a neochota cokoli řešit je pro nás důvod k předání pohledávky inkasní společnosti.

Petr, 39 let, kuchař

Mít bezstarostnou povahu, kdy pro vás nic není problém a kdy všechny problémy hned házíte za hlavu, je pro vás možná výhra, pro jiné ale utrpení. Petr se prostě jedno odpoledne rozhodl, že si pořídí nový mobilní telefon. A protože peníze z poslední výplaty už utratil, do další bylo ještě daleko a kamarádi mu pro jeho „bezstarostný“ způsob splácení už odmítali půjčit, rozhodl se pro rychlou půjčku VATAonline.

Důvod rychlé půjčky: Pořízení nového chytrého telefonu

Pořídit si chytrý telefon je fajn, nicméně i když přístroj bude sebelepší, přemýšlet za vás nebude. Petr sice funkční mobil měl, rozhodl se ale i přesto pro pořízení nového. „Peníze budou a já nebudu,“ komentoval pozvednutá obočí jeho známých, když jim o svém plánu řekl.

Na model, který si vybral, potřeboval 4 500 korun a rozhodl se, že si je půjčí právě od VATAonline. Na službě oceňoval její rychlost a také to, že vše proběhne opravdu online, bez návštěv kanceláří.

Vyřízení půjčky - online - pár kliknutí a uhradit jednu korunu

Protože Petr patří k lidem, pro které je pohodlnost tím nejpřirozenějším možným stavem, vybral si rychlou půjčku od VATAonline. Ocenil, že pro bleskové vypůjčení peněz stačí vyplnit registrační formulář, poslat jednu korunu na účet a po ověření totožnosti a solventnosti už je možno vyřídit první půjčku. Stejně tak ocenil jasné a srozumitelné podmínky bez zbytečných kliček, ve který je jasně řečeno, kolik člověk zaplatí. Petr si nakonec půjčil 4 500 korun s dobou splatnosti 20 dní.

Splacení: Bez práce a hlavně bez zájmu cokoli řešit

Jenže… zaměstnavatel Petra jen pár dní potom, co si dojednal půjčku, propustil. A podpora v nezaměstnanosti není žádný zlatý důl. Petr si toho byl vědom, nicméně zároveň nechtěl příliš slevit ze svého životního standardu. Proto půjčku dvacátý den nesplatil. Po více než 10 kalendářních dnech od data splatnosti mu tak k částkám 4 500 korun půjčky a 900 korun úroků přiskočily ještě náklady ve výši 400 korun. Třicátý kalendářní den se pak tato pokuta zvýšila na 800 korun, čtyřicátý kalendářní den na 1 200 korun.

Petr v této lhůtě neprojevil sebemenší zájem o řešení své situace. Stejně tak nereagoval ani na žádnou z urgencí a upomínek, kterými ho VATAonline častovala v dalších dnech. Nereagoval na e-maily, na sms zprávy, telefon nezvedal, případně se nechal zapírat. Po 14 dnech se pak ve sluchátku začalo ozývat hlášení o nedostupnosti uživatele.

VATAonline se pokoušela Petra zkontaktovat celých 60. kalendářních dnů a nabídnout mu smírné řešení celé situace. Nicméně bez úspěchu. Proto nakonec nesplacený dluh postoupila inkasní společnosti.

VATAonline říká: Náklady vyplývající z prodlení ve výši 400 korun vám budou připsány desátý pracovní den po uplynutí splatnosti půjčky, třicátý kalendářní den potom stoupnou na 800 korun, čtyřicátý kalendářní den na 1 200 korun. Po celou dobu se naše dlužníky navíc snažíme zkontaktovat a domluvit se s nimi na řešení situace. Postoupení dluhu inkasní společnosti je pro nás nejzazší – nicméně v některých případech nutné a jediné možné - řešení.