Když půjčka na 4 000 Kč není splácená a VATA pohledávku předá inkasní společnosti

Neschopnost ihned splácet může postihnout každého z nás. VATA online předává nesplacené pohledávky jedné z top inkasních společností na trhu. Když dlužník komunikuje, nepřičítají se mu následně žádné poplatky z prodlení.

Josef, 51 let, dělník

Říká se, že pokud chce člověk klidně spát, měl by si sebou do postele vzít klidné svědomí. Možná i to je důvod, proč toho pan Josef v posledních dnech moc nenaspí. Klidné a čisté svědomí nemá, telefon raději vypnul a na emaily se nedívá. A přitom všechno začalo úplně nevinně…

Online půjčka kvůli nákupu nového televizoru

Pro člověka, který žije sám, je televize po večerech často jediný zdroj lidského hlasu a jediný společník. Což je i případ Josefa, který pracoval jako skladník. Proto se, když mu jeho stará televize dosloužila, ihned rozhodl pro nákup nové – lepší, větší, modernější. V nabídce obchodu si rychle vybral exkluzivní model – který ale stál více, než kolik si mohl dovolit. Josef se rozhodl, že zbytek peněz pokryje online rychlá půjčka, kterou vrátí další měsíc ze zrušené životní pojistky.

Vyřízeno ihned: Registrace, ověření a do 15 minut peníze na účtu

Josef dlouho přemýšlel, kde si peníze krátkodobě a rychle půjčí. Chtěl si půjčit jen 4 000 korun, které mu ještě zbývaly do částky na televizi, a chtěl mít možnost nastavit si, kdy částku splatí. I z toho důvodu nakonec sáhl po půjčce na účet od VATAonline. Tady si půjčil jen to, co potřeboval, tedy 4 000 korun se splatností 25 dní.

Splácení: Josef půjčku splácet nemohl

Josef skutečně obdržel peníze ze zrušené životní pojistky, zároveň ale zkrachovala firma, ve které pracoval, a poslední výplaty se nedočkal. Peníze z pojistky, původně určené na půjčku, tak putovaly na zaplacení nájemného a dalších běžných nákladů. A pan Josef začal hrát hru na schovávanou. Zbytečnou, protože si mohl půjčku, respektive její splatnost prodloužit.

Na výzvy k zaplacení nereagoval, po 31 dnech od vypršení splatnosti tak navíc dlužil dalších 800 korun na nákladech, které vyplývaly z jeho prodlení. Pan Josef tak rozhodně neměl klidné spaní, zároveň nevěděl, jak ze situace ven. Nakonec se po týdnu urgování ze strany VATAonline rozhodl sám zavolat na klientskou linku.

A byl překvapený tím, jak mu VATAonline vyšla vstříc. Slečna na druhé straně telefonu mu vysvětlila, že VATA předává pohledávky inkasní společnosti, ale pokud klient začne komunikovat a chce svou situaci aktivně řešit, může si domluvit například splátkový kalendář.  A když pak večer doma v mailu ještě navíc našel pozvánku k pracovnímu pohovoru, mohl po dlouhé době zase klidně spát…

VATAonline říká: Naší snahou a prioritou je se s klienty domluvit na tom, aby své dluhy spláceli. I proto těm, kteří se dostanou do obtíží a nejsou schopni klasicky splácet, nabízíme možnost situaci řešit i prostřednictvím naší telefonní linky.